به وبلاگ خبری حامد خوش آمدید * هنری*
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان
پيوندهای روزانه
چاپ ارسال به دوست

Image
 

سينما روز _ فرج الله سلحشور سه شنبه شب در نشست «کنکاشي در سينماي ديني سه دهه اخير» که در دانشکده علوم تربيتي و روانشناسي دانشگاه فردوسي برگزار شد در ادامه انتقادات از وضعیت سینمای ایران و در پاسخ به سوالي پيرامون فيلم اخراجي‌ها اظهار داشت: مسعود ده‌نمکي يک رزمنده است اما هنرمند نيست

 

زماني که فرد هنرمند نباشد ديگران وي را راه مي‌برند. چنان که شريفي‌نيا راه را به او نشان می دهد و بازيگران و سناريو را مي‌گويد. فيلم اخراجي‌ها يک فيلم کمدي مانند ديگر فيلم‌ها است و فيلم دفاع مقدس نيست زيرا کسي براي تماشاي ارزش‌هاي دفاع مقدس به ديدن آن نمي‌رود و تنها براي خنده آن را تماشا مي‌کند.
وي با ابراز اميدواري نسبت به آينده سينما گفت: به نظر من بچه‌هاي مسلمان توانايي زيادي دارند که دنيا را به حيرت وا مي‌دارد. در عرصه هنر نيز اين استعدادها وجود دارد. پشتوانه هنر معنويت است. ما قرآن و اهل بيت را داريم. چيزي که دنيا و حتي بخش زيادي از مسلمانان ندارند. ما هر دو را داريم و هنرمندان مسلمان نيز داريم. مباني هنر اسلامي نيز تا حدودي روشن شده است. بنابراين بسيار به آينده اميدوارم اما راه بسيار سختي داريم.

وي درباره سينماي امروز ايران اظهار داشت: خط ‌دهنده به سينماي كشور ما غرب است. غرب پس از آنكه با جنگ نظامي و اقتصادي نتوانست از عهده انقلاب برآيد، امروز بنا را بر جنگ فرهنگي و هنري گذاشته است. فيلمسازان مبتذل ما را غرب سامان مي‌دهد و به آنان خط مي‌دهد به نظر من براي حل اين معضل بايد اتاق فكرهايي تشكيل شود و همان گونه كه به مسايل سياسي و اقتصادي بها داده مي‌شود به مسايل فرهنگي نيز پرداخته شود.

سلحشور با اشاره به اينكه هنرمندان ارزشمند فراواني داريم، بيان داشت: با اين وجود راه درستي نداريم و بايد عالماني مانند حجت الاسلام پناهيان يا حجت الاسلام نقويان که با اين مسايل آشنا هستند و هنرمندان مسلمان با هم راه را معلوم كنند.

وي در پاسخ به اينکه آيا اكران فيلم‌هاي توقيف شده فعاليتي سياسي است، ضمن تاييد اين مساله اظهار داشت:

بي‌ترديد اين کار، اشتباه است و صرفا براي جذب اهالي هنرانجام مي‌شود. هميشه اين گونه عمل كرده‌ايم كه براي همراه كردن هنرمندان ناز آنان را بكشيم غافل از اين كه در شوره زار گل نمي‌رويد.

وي در خصوص استقبال ساير كشورها از سريال «يوسف پيامبر(ع)» بيان داشت: استقبال فوق‌العاده بوده است. براي مثال در كردستان عراق با وجود پخش سريال به سه زبان و پس از سه بار ديدن همچنان هنگام پخش آن خيابان‌ها خلوت مي‌شود. نه تنها در كشورهاي همسايه كه در تمام دنيا اين گونه است.

كارگردان سريال "يوسف پيامبر" بيان داشت: برخي از عوامل سريال "در چشم باد" كه با من نيز همکاري داشتند، براي فيلمبرداري به واشنگتن رفته بودند و مي گفتند تمام ديوارهاي شهر واشنگتن از پوسترهاي يوسف پر است و نادر طالب‌زاده نيز كه مادرش آمريكايي است و به آن جا رفت و آمد دارد اين حرف را تاييد مي‌كرد.

سلحشور در زمينه پخش آثار كشورهاي ديگر در زمينه سريال‌هاي ديني گفت: اگر آثار كشورهاي ديگر ارزشمند باشد خوب است و اگر نباشد براي پخش مناسب نيست، اما بهتر آن است كه خودمان كارهاي ارزشمند توليد كنيم و وضع کنوني نشان مي‌دهد كه سينما و تلويزيون ما تا چه حد ضعيف است كه حتي قادر به توليد اثري در حد كارهاي ضعيف تركيه‌اي نيز نيستيم.

[ شنبه بیست و هشتم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

تابه حال بارها وبارها در مورد اینکه استاد شهریار کارمند بانک کشاورزی بوده و 30 سال در آن بانک زحمت کشیده مطالب مختلفی خوانده ایم .به گزارش بانکی دات ای ار حتا تبلیغی هم در این خصوص در بانک کشاورزی ساخته شد اما از میان افراد شناخته شده کشور کدام ها کارمند بانک بوده اند؟

1. محمد حسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار

 


شهریار کارمند بانک کشاورزی بود و به تبریز هم که برگشت به شعبه ی بانک کشاورزی تبریز منتقل شد. وضع چندان مناسبی نداشت زندگی اش، و علاوه بر خانواده ی خودش، کفیل عده ای بی بضاعت هم بود که همه از همان حقوق بانک تامین می شد. سال های آخر را هم بانک به خاطر بیماری اش به او  تخفیف داد و نادیده گرفت و بازنشسته اش کرد، اما هنوز هم او برای جبران کسری خدمتش به بانک می رفت و غالبا هم به این خاطر که هم حسابدار بود و هم خطش زیبا بود . دفتر روزنامه را او می نوشت و اگر هنوز هم آن دفتر روزنامه ی بانک کشاورزی شعبه تبریز موجود باشد، می توان آن را اثری با ارزش دانست. در تبلیغ های این روزهای بانک کشاورزی بیتی از شهریار را می خوانیم که فقط به پاس نمک شناسی او بوده و اینک از آن سوء استفاده می شود: "شکر دارم که اگر خدمت بانکی کردم... خدمت من همه در بانک کشاورزی بود.

2. حميد سبزواري

 

حميد سبزواري (حسين ممتحني ) ، شاعر معاصر ايران است . حميد شاعري است ازنسل ديروز . نسلي كه با ما همنفس وهم آوا است ،‌اما پژواك صدايش تا قرن هادرامتداد زمان جاري خواهد بود ، پس شعراو شعرآينده نيز هست . او شاعري است كه آيندگان قدر و منزلت او را بيشتر خواهند شناخت .

حميد سبزواري ابتدا به شغل معلمي مشغول بود . او سپس كارمند بانك بازرگاني درتهران شد و سپس به شاعري وري آورد .

3.مرتضی حیدری

 

مرتضی حیدری(زاده ۱۳۴۷) مجری و گویندهٔ اخبار تلویزیون رسمی جمهوری اسلامی ایران است. حیدری بیشتر بدلیل اجرای برنامه «گفتگوی ویژهٔ خبری» در شبکهٔ دوم سیما معروف است. حیدری در مهر ماه ۱۳۸۸ در یک سفر جنجالی از ایران خارج شد که توجه رسانه های ایرانی را به خود جلب کرد. وی در مصاحبه ای تلویزیونی اعلام کرد که در خارج از ایران مشغول ادامه تحصیل است.وی دانش‌آموخته رشته فیزیوتراپی و سهامداریکی از بانک های خصوصی است.

4.حمید غلامعلی

 


حميد غلامعلي خواننده پرکاري است که در کارنامه حرفه اي اش نزديک به 200 سرود وترانه به چشم مي خورد  . اين پرکاري باعث نشده که از کيفيت کار او کاسته شود . حميد غلامعلي همچون اغلب خوانندگان موسيقي پاپ ، در خانواده اي اهل موسيقي و هنر رشد کرده و بزرگ شده است . او که در زمينه خطاطي و نقاشي فعال است ، يکي از موفق ترين خواننده هاي کشورمان به شمار مي رود .وی یکی از کارمندان زحمت کش بانک است.
آلبوم ها :
به ياد تو
ايران من (کار مشترک )
يادگار
ديباچه عشق
مرداب
قبيله عشق

5.عالیه خانم همسر نیما یوشیج

 

شاید تعجب کنید اما عالیه خانم همسر نیما یوشیج کارمند بانک ملی بود.نيما زندگي مرفه‌اي نداشت و با دست مايه‌اي كه از وزارت فرهنگ آن زمان مي‌گرفت به سختي امرار معارش مي‌كرد و عاليه خانم همسر ايشان نيز كه به سمت كارمند بانك ملي انجام وظيفه مي‌نمود در گذران زندگي، وي را همراهي مي‌نمود.

[ شنبه بیست و هشتم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

پارسینه: "عباس جنانی" بازیگر مجموعه های طنز دهه هفتاد شمسی درگذشت.

مرحوم جنانی در مجموعه ساعت خوش، نوروز 77 و ...حضور داشت.
[ پنجشنبه بیست و ششم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

افسانه پاکرو روی صندلی کارگردانی

افسانه پاکرو بازیگر جوان سینمای ایران که مدتی است وارد عرصه کارگردانی هم شده است تصمیم دارد به زودی چهارمین فیلم کوتاه داستانی خود را جلوی دوربین ببرد.پاکرو در این باره گفـت:فیلم نامه این فیلم کوتاه توسط خودم نوشته شده است و داستان آن در مورد دخترجوانی است که در اثر یک اتفاق زندگی اش دچار دگرگونی می شود.سه فیلم قبلی پاکرو در ژانرکودک ساخته شده است و او در فیلم جدید خود تصمیم گرفته است که به دغدغه جوان های هم سن و سال خود بپردازد.عواملی که پاکرو را در این فیلم همراهی خواهند جزء عوامل حرفه ای سینما هستند.کارگردانی وتهیه این فیلم برعهده افسانه پاکرو است. پاکرو در این فیلم همانند سه کار گذشته اش از نا بازیگر استفاده خواهد کرد.هم اکنون فیلم "زندگی شیرین" با بازی افسانه پاکرو یکی از پر فروش ترین فیلم های موجود در بازار است.همچنین فیلم "شیر وعسل" با بازی این بازیگر جوان و کارگردانی آرش معیریان در اکران دوم نوروزی روی پرده سینما خواهد رفت.افسانه پاکرو کار حرفه ای خود را با فیلم "محکومین بهشت" آغاز کرد و با بازی در "رویای خیس" خود را به عنوان ستاره جدید سینمای ایران معرفی کرد

[ پنجشنبه بیست و ششم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

چند روز پیش خبری روی  سایت  با عنوان "لیلا اوتادی گران ترین بازیگر زن سینمای ایران" قرار گرفت که بازتاب گسترده ای در رسانه های اینترنتی و خبرگزاری ها داشت.برای اطلاع از جزئیات این خبر تلاش کردیم تا با عوامل تولید فیلم سینمایی "پیتزا مخلوط" تماس برقرار کنیم تا بتوانیم خبرهای جدیدی در این مورد در اختیار شما قرار دهیم. خبرهایی که از تیم تولید "پیتزا مخلوط" می رسد حاکی از آن است که مبلغ عنوان شده در خبر به صورت تقریبی درست بوده است.

[ پنجشنبه بیست و ششم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

فرهنگ > سینما  - پیکر مرحوم کیومرث ملک‌مطیعی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز سه‌شنبه 24 فروردین ماه از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشییع شد.  ایسنا
[ سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 
كارگردان سريال «به كجا چنين شتابان» از مطرح شدن دو شكايت عليه اين مجموعه تلويزيوني خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني هيأت اسلامي هنرمندان، ابوالقاسم طالبي اظهار داشت: از زمان پخش اين سريال تاكنون 2 شكايت يكي از سوي بانك سپه و ديگري از طرف يك قاضي از اين سريال شده است.

وي در پاسخ به اين سئوال كه جواب شما به اين شكايت‌ها چيست، گفت: من همچنان راه خودم را ادامه خواهم داد.

طالبي ادامه داد : با پخش 4 قسمت ديگر، اين سريال به پايان خواهد رسيد.

سريال «به كجا چنين شتابان» به سفارش شبكه تهران ساخته شده است.

در اين سريال بازيگراني همچون آهو خردمند، رضا رويگري، بهروز بقائي، علي عمراني، بابك حميديان، پرستو گلستاني، فريبا متخصص، شراره دولت‌آبادي، نيلوفر شهيدي و ... بازي كرده‌اند.
داستان اين سريال درباره جواني است كه قصد دارد يك شبه رهه صد ساله را طي كند اما با مشكلات عديده‌اي مواجه مي‌شود.
[ سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 
من همیشه اعتقادی دیگر داشتم و دارم . من حضور کسی یا کسانی مثل آقا کیومرث را حتی در یک قسمت سریال ام یا یک سکانس از فیلمم بانی برکت و خیر میدانم و به همین دلیل، یعنی شاید بیشتر به این دلیل آقا کیومرث در اکثر پروژه هایم همکار و همراهم بود .
آقا کیومرث برکت بود . در این سالهای آخری یا بهتره بگم در این کارهای آخری ام ، چه سریال و چه تله فیلم حتما آقا کیومرث در یکی دو اپیزود از سریال یا یکی دو سکانس در هر فیلم حضور داشت ، نه اینکه این خواسته ی او باشد . نه . این دل بخواست من بود . نه به واسطه ی... اینکه او کار بلد بود ، نه به واسطه ی اینکه معرفت همکار خوب بودن رو داشت و نه به واسطه ی اینکه نقش رو بازی نمیکرد زندگی میکرد ، نه . فقط به این دلیل که او برکت بود .

همکاران من به خاطر اینکه پروژه اشان به خیر شروع و سلامت به آخر رسد و به قول معروف سایه ی برکت بر سر کارشان پایدار باشد ، هر کدام بنا بر اعتقاد و مرام و مسلک شان کاری میکنند . یکیشان موقع ی کلید زدن، روز اول فیلم برداری گوسفند قربانی میکند ، بعضی سلام و صلوات میفرستند ، کسانی چند کبوتر را در آسمان لوکیشن پرواز میدهند ، یکی بر روی کلاکت، پلان اول از سکانس اول را با یا لطیف آغاز میکند تا برکت را به روی پلان ها و سکانس های فیلم نوشتش بپاشد، اما من همیشه اعتقادی دیگر داشتم و دارم . من حضور کسی یا کسانی مثل آقا کیومرث را حتی در یک قسمت سریال ام یا یک سکانس از فیلمم بانی برکت و خیر میدانم و به همین دلیل، یعنی شاید بیشتر به این دلیل آقا کیومرث در اکثر پروژه هایم همکار و همراهم بود .

با آن لبخند پرمهرش ، با آن پشتکار و جدیت مثال زدنی اش ، با آن صفا و دوستی و صداقتش ، و با آن لهجه ی زیبای شمالی اش . آقا کیومرث، دست خدا پشت و پناهت باشه که هست . میدانم که هست .مگر چند نفر هنرمند محترم مثل تو داشتیم و داریم . (مجموعه ی شب بخیر تهران - مجموعه ی مثل زندگی - سریال روزگار جوانی مجموعه ی این یک دادگاه نیست - سریال ماه مهربان - سریال دختران) کیومرث ملک مطیعی در همه ی این کارها برکت بود . سبز ترین جای بهشت مال توست آقا کیومرث
[ سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

[ سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 
وقتی پای بساط سفره‌نشین قبله که نشانی‌اش را بیشتر باید در ماهی از جنس بهشت جست، می‌نشینی، نام و نشان آخرین کتاب هایی که در بهارانه این روزها، دل به دلشان سپرده و مَحرم خلوت و تنهایی اش شده اند را پیشکش اهالی خبرآنلاین می نماید و می گوید: به شدت خود را نیازمند مطالعه می دانم و مطالعاتم بیشتر در حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات و معارف اسلامی است.
کتاب خریدنمان هم مثل پیامک فرستادنمان است و پیامک فرستادنمان مثل فست فوت خوردنمان! همه چیز جامعه ایرانی به هم می آید...بالاخره این نکته وجود دارد که می گویند علی رغم تبلیغات مکرر، شمارگان و مجلدات مختلفی از چاپ های قبلی این کتاب، هم اکنون در انبارهای مختلف وجود دارد و هنوز به دست مردم نرسیده است خیلی ها می پرسند مگر جز با حمایت های دولتی می توان کتابی به حجم و قیمت «دا» را یکدفعه به چاپ صدم رساند؟!

 وقتی پای بساط سفره‌نشین قبله که نشانی‌اش را بیشتر باید در ماهی از جنس بهشت جست، می‌نشینی، نام و نشان آخرین کتاب هایی که در بهارانه این روزها، دل به دلشان سپرده و مَحرم خلوت و تنهایی اش شده اند را پیشکش اهالی خبرآنلاین می نماید و می گوید: به شدت خود را نیازمند مطالعه می دانم و مطالعاتم بیشتر در حوزه فرهنگ، هنر، ادبیات و معارف اسلامی است.
[ سه شنبه بیست و چهارم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
جهان خواننده مردمی ازمیان مارفت

جهان درسن ۵۷ سالگی درلس آنجلس براثرایست قلبی درساعت ۲۱:۰۵ دقیقه دربیمارستان درگذشت

[ دوشنبه بیست و سوم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

Image

سام پویان- پیرمرد "گیلکی" سینما، تلویزیون و تئاتر کشور از بی توجهی ها بغض سنگینی داشت اما صبور بود و جنجال نمی کرد و با آرامش درد دل می کرد و می گفت اینکه یک قبر مجانی سهم هنرمندان از توجه مسئولان باشد نوعی توهین است.

 

حدود دو سال پیش بود که فهمیدیم ملک مطیعی گاهی برای مدتی به کرج می آید و در این شهر زندگی می کند.

پس از فهمیدن این مطلب با او تماس گرفتیم و به همراه چند تن از دوستان علاقمند به هنر به منزلش رفتیم.

 

او با ما بسیار مهربانانه رفتار کرد. شاید مهربانتر از کسی که برای اولین بار شخص دیگری را می بیند. در منزلش احساس راحتی می کردیم و واقعا حس می کردیم که با یک هنرمند مردمی روبرو هستیم.

 

خانه اش ساده بود اما در عین سادگی، صفا و صمیمیتی خاصی داشت. تا جاییکه به عنوان مهمانهایی که برای اولین بار به آنجا می رفتیم، در آن خانه احساس راحتی می کردیم و از این که در محضر یک هنرمند مهربان نشسته ایم، حس خوبی داشتیم.

 

خانه اش صمیمتی داشت که شاید در بسیاری از خانه های تجملاتی نتوان آن را یافت

 

خانه اش ساده بود و از تجملات خانه های این روزگار، آثار چندانی در آن به چشم نمی خورد اما در اوج سادگی، صمیمیتی داشت که شاید در بسیاری از خانه های تجملاتی نتوان آن را یافت.

مثل بسیاری از هنرمندان دیگر، خانه اش فضایی هنری داشت و بسیاری از وسایل آن حس هنری را به مخاطب انتقال می داد.

 

پیدا بود میانه اش با اهالی مطبوعات چندان بد نیست ضمن اینکه به راحتی حرف خود را به زبان می آورد و از اینکه از بی توجهی مسئولان و دستگاه های فرهنگی گلایه کند، واهمه ای نداشت.

 

آن روز گذشت و ما چندماه بعد دوباره به منزل ملک مطیعی در کرج رفتیم و او باز هم با ما مهربانانه برخورد کرد و صبورانه به سئوالهای ما که بسیاری از آنها مثل بعضی از سئوالهای خبرنگاران، خسته کننده و تکراری است، پاسخ گفت.

 

وفتی حرف می زد به یاد "غلام شیش لول بند" مهربان "زیر آسمان شهر" می افتادم و خوشحال بودم که ملک مطیعی در زندگی واقعی اش هم مثل "غلام شیش لول بند" مهربان است و شخصیتش با نقشهایی که معمولا بازی می کند، فاصله چندانی ندارد.

 

این بار بیشتر از قبل گلایه کرد یا شاید ما نسبت به قبل، سئوالهای خبری تر و جدیدتری پرسیدیم و به این سئوالها که مثلا اولین بازی اش در چه فیلمی بوده یا چند سال دارد، اکتفا نکردیم.

 

ملک مطیعی از خاطرات شیرینش گفت اما از گلایه ها هم گفت

 

او حرفهای زیادی زد، از خاطرات شیرینش گفت اما از گلایه ها هم گفت و ما فهمیدیم که هنرمندان پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون گلایه های به حق و به جایی از دستگاه های فرهنگی دارند و حق دارند که گاهی این گلایه ها را به زبان آورند.

 

آن روز ما فهمیدیم که کسی که مردم را می خنداند، ممکن است خودش نیز از نامردمی زمانه و بی توجهی دستگاه های فرهنگی، دردها و بغضهایی در دل داشته باشد که تنها گاهی فرصت بیان آنها پیش می آید.

 

آن روز ملک مطیعی درد دلهای شخصی خود را نگفت، دردها و مشکلاتی را گفت که بسیاری از هنرمندان پیشکسوت با آنها مواجه هستند و بسیاری از آنها که از بین ما رفته و به دیار معشوق حقیقی کوچ کرده اند نیز آنها را تجربه کرده اند.

 

دستگاه های فرهنگی تنها در کلام، متولی امور هنرمندان پیشکسوت هستند

 

آن روز ما به خاطر نامردمی زمانه حسرت خوردیم و دریافتیم که دستگاه ها و مسئولان فرهنگی کشور توجه زیادی به حل مشکلات هنرمندان پیشکسوت ندارند و بسیاری از آنها تنها در کلام، متولی امور این هنرمندان و حل مشکلات آنها هستند.

وزارت ارشاد وظایف خود در مقابل بازیگران پیشکسوت را انجام نداده است


ملک مطیعی در خصوص وزارت ارشاد و عملکرد آن می گفت: وزارت ارشاد وظایف خود در مقابل بازیگران پیشکسوت را انجام نداده و در حق آنها اجحاف کرده است.


این پیشکسوت بازیگری ادامه داد: با وجود اینکه بازیگران پیشکسوت برای ارتقای سطح هنری کشور از سالها پیش تلاش کرده اند اما وزارت ارشاد بسیاری از نیازهای آنها را تامین نکرده و در این زمینه به وظایف خود کم توجه بوده است.

 

این هنرمند اظهار داشت: در حال حاضر وزارت فرهنگ و ارشاد ماهیانه بین 110 تا 120 هزار تومان به بازیگران پیشکسوت پرداخت می کند که این میزان جوابگوی بسیاری از نیازهای آنها نیست.


وی بیان کرد: بسیاری از پیشکسوتان بازیگری سالها مشکلات مختلف را به جان خریده و با وجود همه مسائل به کار خود ادامه دادن اند و اگر پایداری آنها نبود، شاید وضعیت کیفی بازیگری در کشور به سطح کنونی نمی رسید.


این هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما عنوان کرد: هیچ خانواده ای نمی تواند با ماهی 120 هزار تومان زندگی بگذراند و از این جهت، ارشاد در حق بازیگران پیشکسوت اجحافی بزرگ کرده است.


ملک مطیعی خاطرنشان کرد: البته ممکن است برخی از این بازیگران کارمند اداره، شرکت و ... دیگری باشند و از محل دیگری هم حقوق بگیرند اما تعداد این گونه بازیگران کم است و بخش قابل توجهی از آنها تنها از وزارت فرهنگ و ارشاد حقوق می گیرند.


وی اضافه کرد: ضرورت توجه به مشکلات مالی بازیگران پیشکسوت وقتی بیشتر محسوس می شود که به یاد آوریم بسیاری از آنها وارد مرحله پیری شده اند و دیگر توان ظاهر شدن در برنامه های سینما، تلویزیون و تئاتر را ندارند که از این جهت نمی توانند درآمدزایی دیگری برای خود داشته باشند.
 
سهم پیشکسوتان از توجه ویژه مسئولان تنها یک قبر رایگان است


ملک مطیعی در بخش دیگری از سخنان خود نیز بیان کرد: سهم پیشکسوتان بازیگری از توجه ویژه مسئولان تنها یک قبر رایگان در قطعه هنرمندان بهشت زهراست که این امر از کم توجهی به وضعیت این بازیگران حکایت می کند.


وی افزود: این پیشکسوتان از سالیان گذشته برای پایداری هنر اجرای نقش در کشور تلاش کرده اند و کم توجهی به وضعیت آنها حق آنها نیست.

هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون ادامه داد: پیشکسوتان بازیگری در سنین پیری و از کارافتادگی بیشتر از مواقع دیگر به حمایتها و توجه خاص مسئولان نیاز دارند و نباید به گونه ای عمل شود که همه زحمات آنها نادیده گرفته شود.


ملک مطیعی بیان کرد: عادت کرده ایم تنها وقتی که یک هنرمند از دنیا می رود به فکر او باشیم و تا وقتی که هست، کسی حالش را نمی پرسد.

 

بازیگران در زمان حیات نیازمند حمایت مسئولان هستند

 

وی عنوان کرد: تنها یک قبر مجانی جوابگوی نیازهای پیشکسوتان بازیگری نیست و بسیاری از آنها در زمان حیات خود نیز نیازمند حمایت مسئولان ذیربط هستند.


این پیشکسوت بازیگری در بخش دیگری از سخنان خود نیز خاطرنشان کرد: کم توجهی به بازیگران پیشکسوت در شان یک کشور فرهنگی نیست و باید به این امر توجه ویژه ای داشته باشیم.


وی افزود: بسیاری از پیشکسوتان بازیگری سالها مشکلات مختلف را به جان خریده و با وجود همه مسائل به کار خود ادامه داده اند و اگر پایداری آنها نبود، شاید وضعیت کیفی بازیگری در کشور به سطح کنونی نمی رسید.

 

آیا سهم هنرمندان تنها قبر رایگان است!؟

 

آری قبر رایگان در قطعه هنرمندان نصیب ملک مطیعی نیز می شود اما آیا سهم امثال وی تنها قبر رایگان است؟ آیا نباید به مشکلات این هنرمندان تا وقتی که زنده هستند، توجه داشته باشیم و در زمان حیات آنها قدمی در جهت حل مشکلات فراوانشان برداریم؟.

 

مسلما دادن قبر رایگان به هنرمندان در بهشت زهرا در مقابل این همه تلاشی که آنها در راه ارتقای هنر برداشته اند، هیچ است و آنها در زمان حیات خود بیش از زمان پس از مرگ، به حمایتهای مسئولان و دستگاه های فرهنگی نیاز دارند.

 

آنها نیاز دارند تا کسی پیدا شود و درد دلهایشان را بشنود از نامردی زمانه برایش بگویند و کسی پیدا شود تا مرهمی بر زخمهای تلخشان باشد.

 

اما افسوس که مسئولان و دستگاه های فرهنگی کشور وقتی را برای شنیدن دردلهای هنرمندان و تلاش جدی در جهت حل مشکلات آنها اختصاص نمی دهند.

 

تجربه نشان داده که مردم همواره بیش از مسئولان پای درددلهای این عزیزان می نشینند هرچند که بسیاری از مردم توان آن را ندارند که مشکلات هنرمندان را به طور ریشه ای حل کنند درحالیکه مسئولانی که این توان را دارند، از انجام آن شانه خالی می کنند.


لطف مردم به هنرمندان و اهالی فرهنگ هم جای خالی توجه مسئولان را پر نمی کند

 

البته مردم کشور ما همواره به هنرمندان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب لطف خاصی داشته اند و چه در خیابان و چه بیمارستان در زمان عیادت با این افراد بسیار دلسوزانه برخورد کرده اند اما آیا دلسوزی و لطف مردم هر قدر زیاد هم که باشد، می تواند جای مسئولیت پذیری سمئولان ذیربط کشور را بگیرد؟

 

آیا دلسوزی و لطف مردم به همه خواسته های به حق پیشکسوتان فرهنگ، ادب و هنر پاسخ می دهد و می تواند جای خالی بیمه و نیز درآمدی پایدار و کافی را برای روزهای پیری و ناتوانی آنها پر می کند؟

 

در شرایطی که بسیاری از پیشکسوتان فرهنگ، ادب و هنر کشور حتی از داشتن بیمه هم محروم هستند، گفتن این حرفها فایده چندانی ندارد زیرا وقتی بیمه به عنوان یک حق طبیعی برای پیشکسوتان وجود ندارد، تکلیف بقیه خواسته ها روشن است.
 
این روزها بسیاری از پیشکسوتان امور فرهنگی کشور در شرایط اسفباری زندگی می کنند و با حقوق و درآمد کم باقی عمر را سپری می کنند.
 
مشکلات بسیاری از هنرمندان در زمان حیاتشان مورد کم توجهی قرار گرفت
 
در سالهای اخیر هنرمندان زیادی از بین ما رفته اند و در مورد بسیاری از آنها در زمان حیاتشان از سوی مسئولان کم توجهی های زیادی صورت گرفته است. مهری مهرنیا، پروین سلیمانی، خسرو شکیبایی، فرخ لقا هوشمند، مهدی فتحی، نیکو خردمند و ... از میان ما رفته اند درحالیکه در زمان حیاتشان آنچنان که باید و شاید مورد مهر و توجه مسئولان قرار نگرفته و به بسیاری از مشکلات زندگی آنها بی توجهی شده است.

 

بسیاری از بازیگران پیشکسوت با دل شکسته کوچ می کنند
 
مرگ یک قانون طبیعی زندگی انسانها است و چیزی غیر از رفتن به دیار باقی نیست اما سئوال این است که چرا باید شرایطی ایجاد شود که انسانها در میان کم توجهی دیگران و با دلی شکسته به دیدار معشوق حقیقی بروند.
 
امید است مسئولان ذیربط کمی در نگاههای خود نسبت به مسئله پیشکسوتان فرهنگ و مشکلات آنها در زمان میانسالی و کهنسالی تجدید نظر کنند تا از این پس کمتر شاهد آه و حسرتهای زیاد پس از کوچ پیشکسوتان باشیم.
 
چه زیباست اگر در زمانی که پیشکوستان در کنارمان هستند به فکر حل مشکلات زندگی آنها باشیم و هر کدام در حد توان خود گامی در جهت رسیدن آنها به یک زندگی آرام در روزهای کهنسالی برداریم البته به طور مسلم عملکرد مسئولان ذیربط در این زمینه از حساسیت بیشتری برخوردار است و آنها باید در این خصوص با عملکرد خود الگویی برای مردم باشند.

[ دوشنبه بیست و سوم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

بيست درصد از فيلمبرداري «ورود آقايان ممنوع» به كارگرداني رامبد جوان انجام شد.

فيلمبرداري اين فيلم كه از نه فروردين آغاز شده در لوكيشن مدرسه ادامه دارد و 65 درصد صحنه‌ها در آنجا گرفته خواهد شد.

«ورود آقايان ممنوع» با بازي رضا عطاران، ويشکا آسايش، پگاه آهنگراني ، ماني حقيقي ،بهاره رهنما، فلامک جنيدي ، زهره حميدي، ستاره پسياني،حديث مير اميني،مهرناز بيات و علي صادقي درباره يك مدرسه پيش‌دانشگاهي است كه ارتباط دانش‌آموزان و مديران ماجراهاي طنزي را بوجود مي‌آورد.

عوامل اين فيلم عبارتند از:

کارگردان: رامبد جوان، نويسنده فيلمنامه: پيمان قاسم خاني، مدير فيلمبرداري: داوود اميري، صدابردار: پرويز آبنار، تدوين: مصطفي خرقه‌پوش، مدير توليد: جعفر عروجي، طراح صحنه و لباس: آتوسا قلمفرسايي، طراح چهره پردازي: فاطمه کمالي، دستيار اول کارگردان و برنامه ريز: بهرنگ توفيقي، دستياردوم کارگردان : مهدي صفوي، عکاس: مهرداد اميني، تصوير بردار پشت صحنه: شهاب حاجي مشهدي، دستيار اول فيلمبردار: بهمن نادياب، دستيار توليد: اميد قرباني، منشي صحنه:راحله پروين نيا، دستياران صدابردار : سعيد بجنوردي، بهار آبنار، دستيار سوم کارگردان: کيوان جمالي، گروه فيلمبرداري: مرتضي نجفي،آرش شفيعي،مسعود عباس يزدانيان ،همايون خاکي ، سعيد معروف خاني،بهزاد کرد دستي، گروه طراحي صحنه : جواد فاضلي،شقايق پور امين،علي خدادي پور، مجري گريم : زهرا کمالي،حميد رضا محرابي، مدير تدارکات: سجاد رحيمي، دستيار تدارکات : ابوذر ميرزايي،امين حسين زاده، حمل و نقل : محمد عشاقي..امير حسين شجائي.وحيد لرني،اکبر آهنگي،سعيد پرستو، روابط عمومي:افروز شادکي، مجري طرح : منيژه حکمت، تهيه کننده : علي سرتيپي.

برای دیدن عکسها در سایز اصلی روی آنها کلیک کنید

[ یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

بترتیب رضا کرم رضائی و محمود بنفشه خواه و کیومرث ملک مطیعی بترتیب دارفانی را وداع گفتند.

این سه نفر همواره در مراسمها و کارهای خیریه حضوری فعال داشتند.

مراسم ختم محمود بنفشه خواه نیز دوشنبه ۲۳ فروردین از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در مسجد الرضا واقع در میدان نیلوفر برگزار خواهد شد.

عکسهای از نکوداشت کیومرث ملک مطیعی  در سال 1382 و نکوداشت رضا کرم رضائی در سال 1384 را که من نیز در آن مراسمها حضور داشتم را در ادامه مطلب ببینید.

روحشان شاد...

خبر تکمیلی از درگذشت کیومرث ملک مطیعی :

زنده‌ياد كيومرث ملك مطيعي يكي از هنرمندان پيشكسوت در عرصه تلويزيون، تئاتر و سينما ساعت 14:50 امروز (شنبه) به علت ايست قلبي در بيمارستان شريعتي تهران درگذشت.
بنابراين گزارش، يكي از كاركنان بيمارستان شريعتي ضمن تائيد خبر فوق گفت: زنده ياد مطيعي كه به دليل سابقه مشكلات گوارشي مدتي در بيمارستان بستري شده بود، روز گذشته به دليل ناراحتي قلبي به بيمارستان شريعتي مراجعه كرد و سرانجام ظهر امروز بر اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
كيومرث ملك مطيعي ساكن كرج بود و سالها در زمينه هنرهاي نمايشي فعاليت كرده است.
كيومرث ملك مطيعي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 شروع به كار كرد.
ايفاي نقش غلام‌شش‌لول بند در سريال "زير آسمان شهر " و بازي در سريال‌هاي "شاه دزد "، "اشک تمساح "، "شب هزار و يكم "، "مدرسه ما "، "مزرعه كوچك " ، "هتل مرواريد "، "گل پامچال "، "پس از باران "و "مسافر " از نقش‌آفريني‌هاي معروف وي در تلويزيون محسوب مي‌شود.
حسن سنتوري، زير گذر لوطي صالح، چرا عاقل کند کاري، داروي جواني‌ از بازي‌هاي تئاتري وي به شمار مي‌آيند.
او نويسندگي و کارگرداني‌ نمايش‌هايي مثل "دختر چوپان " ، "خانواده نمونه " و "ويلاي پرماجرا‌ " را هم در كارنامه دارد.
از ميان ديگر آثاري كه مرحوم ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده، مي‌توان به گل بارون (1388)، پسر آدم، دختر حوا (1387)، پوست موز (1387)، صبح روز هفتم (1387)، كلانتري غيرانتفاعي (1387)، خروس جنگي (تلخ و شيرين) (1386) و قاعده بازي (1385) اشاره كرد.
عروس فراري (1383)، فردا روز ديگري است (1374)، الو!الو! من جوجوام (1373)، ديدار (1373)، آواي دريا (1369)، ترن (1366)، جنگلبان (1366)، سرزمين آرزوها (1366)، بگذار زندگي كنم (1365)، معما (1365)، مهماني خصوصي (1365)، تفنگ شكسته (1364) و راه دوم (1363) از ديگر آثاري است كه ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده است.

[ یکشنبه بیست و دوم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

 كيومرث ملك مطيعي بازيگر پيشكسوت سينما ، تئاتر و تلويزيون  در سن 74 سالگي دار فاني را وداع گفت.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، زنده‌ياد كيومرث ملك مطيعي يكي از هنرمندان پيشكسوت در عرصه تلويزيون، تئاتر و سينما ساعت 14:50 امروز به علت ايست قلبي در بيمارستان شريعتي تهران درگذشت.
بنابراين گزارش، يكي از كاركنان بيمارستان شريعتي ضمن تائيد خبر فوق گفت: زنده ياد مطيعي كه به دليل سابقه مشكلات گوارشي مدتي در بيمارستان بستري شده بود، روز گذشته به دليل ناراحتي قلبي به بيمارستان شريعتي مراجعه كرد و سرانجام ظهر امروز بر اثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
كيومرث ملك مطيعي ساكن كرج بود و سالها در زمينه هنرهاي نمايشي فعاليت كرده است.
كيومرث ملك مطيعي سال 1315 در بندرانزلي متولد شد. بازي در تئاتر را از سال 1330 در رشت و بازي در سينما را از سال 1350 شروع به كار كرد.
ايفاي نقش غلام‌شش‌لول بند در سريال "زير آسمان شهر " و بازي در سريال‌هاي "شاه دزد "، "اشک تمساح "، "شب هزار و يكم "، "مدرسه ما "، "مزرعه كوچك " ، "هتل مرواريد "، "گل پامچال "، "پس از باران "و "مسافر " از نقش‌آفريني‌هاي معروف وي در تلويزيون محسوب مي‌شود.
حسن سنتوري، زير گذر لوطي صالح، چرا عاقل کند کاري، داروي جواني‌ از بازي‌هاي تئاتري وي به شمار مي‌آيند.
او نويسندگي و کارگرداني‌ نمايش‌هايي مثل "دختر چوپان " ، "خانواده نمونه " و "ويلاي پرماجرا‌ " را هم در كارنامه دارد.
از ميان ديگر آثاري كه مرحوم ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده، مي‌توان به گل بارون (1388)، پسر آدم، دختر حوا (1387)، پوست موز (1387)، صبح روز هفتم (1387)، كلانتري غيرانتفاعي (1387)، خروس جنگي (تلخ و شيرين) (1386) و قاعده بازي (1385) اشاره كرد.
عروس فراري (1383)، فردا روز ديگري است (1374)، الو!الو! من جوجوام (1373)، ديدار (1373)، آواي دريا (1369)، ترن (1366)، جنگلبان (1366)، سرزمين آرزوها (1366)، بگذار زندگي كنم (1365)، معما (1365)، مهماني خصوصي (1365)، تفنگ شكسته (1364) و راه دوم (1363) از ديگر آثاري است كه ملك مطيعي در آنها ايفاي نقش كرده است.

[ شنبه بیست و یکم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
«آتشکار» مجوز اکران گرفت؛ ورود کمتر از 16 سال‌ ممنوع -->«آتشکار» مجوز اکران گرفت؛ ورود کمتر از 16 سال‌ ممنوع

 هنرمندان-مجوز اکران و نمایش فیلم سینمایی آتشکار ازسوی اداره کل نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی صادر شده است.
 مجوز نمایش این فیلم درحالی از سوی اداره نظارت و ارشیابی معاونت سینمایی صادر شد که برای آن شرط سنی تعیین شده است. براین اساس تماشای فیلم آتشکار برای افراد زیر 16 سال توصیه نشده است.

علیرضا سجادپور با اعلام این مطلب افزود: «اصلاحاتی مدنظر این اداره بود که به کارگردان اعلام شد و با اعمال این نظرات؛ مجوز نمایش فیلم صادر شده است. یکی از قیودات این بود که در هنگام نمایش؛ حتما باید این جمله که دیدن این فیلم برای افراد زیر 16 سال توصیه نمی‌شود؛ لحاظ شود.»

وی درباره تاخیر در صدور پروانه نمایش و مالکیت فیلم گفت: «درصد مشارکت شرکا در ساخت فیلم کاملا مشهود نبود که پس از مشخص شدن و رفع شبهات پروانه مالکیت فیلم نیز صادر شده است.»

علی سرتیپی (مدیر فیلمیران و پخش‌کننده فیلم سینمایی آتشکار) نیز با تاییدتعیین شرط سنی برای نمایش این فیلم افزود: «برای فیلم آتشکار شرط سنی 16 سال درنظر گرفته شده است اما زمان اکران آن هنوز مشخص نیست.»

آتشکارداستان مردی است که برای انجام عمل وازکتومی با مشکلات شخصی و خانوادگی مواجه است و در این میان حتی با روح پدر خود نیز درگیر می‌شود.

محسن امیریوسفی؛ فیلم آتشکار را با حضور حمید فرخ نژاد، محمد ماهوش، مینا مصطفی‌پور، مهرداد جلوخانی و عبدالرضا صرامی کارگردانی کرده است. نمایش محدود آتشکار در جشنواره فیلم فجر و بعداز آن؛ با استقبال خوب منتقدان و تماشگران همراه بود.

[ شنبه بیست و یکم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

لیلا اوتادی که در سال 88 با بازی در 6 فیلم سینمایی عنوان پرکارترین بازیگر زن را به خود اختصاص داد هنوز چند روز از آغاز سال جدید نگذشته است که به طور همزمان مشغول بازی در دو فیلم سینمایی به نام های "پیتزا مخلوط" و "سورپرایز" است. طبق خبرهای موثقی که به دست ما رسیده است اوتادی برای بازی در "پیتزا مخلوط" که حسین قاسمی جامی کارگردانی آن را برعهده دارد مبلغ 75 میلیون بابت 25 روز بازی دریافت کرده است که این امر موجب شد اوتادی لقب گرانقیمت ترین بازیگر زن سینمای ایران را به خود اختصاص دهد. قرار بود در این فیلم الناز شاکردوست هم برای یکی از نقش های مکمل جلوی دوربین قرار بگیرد اما به خاطر عدم توافق مالی بین وی و تهیه کننده این همکاری شکل نگرفت.اوتادی امسال با فیلم های:عروسک، پسر آدم دختر حوا ،باغ قرمز،آدم کش،پیتزا مخلوط و سورپرایز روزهای خوبی را برای گیشه های سینما رقم خواهد زد.به نظر می رسد در شرایطی که هدیه تهرانی این روزها حضور کم رنگی در سینما از خود به نمایش می گذارد و آخرین فیلم او یعنی "شبانه" هم نتوانست در اکران موفق ظاهر شود می توان گفت سینمای ایران به ظهور سوپراستار جدید زن نیاز مبرم دارد و اوتادی نشان داده است که ویژگی های لازم برای سوپراستار شدن را دارد.

بد نیست در انتها به رقم دستمزد برخی دیگر از بازیگران زن سینمای ایران نیز اشاره ای داشته باشیم:

نیکی کریمی:50 میلیون تومان برای بازی در فیلم "شکلات داغ"

مهناز افشار:55 میلیون تومان برای بازی در فیلم "پوپک و مش ماشالله"

مهتاب کرامتی:35 میلیون تومان برای بازی در فیلم "آدمکش"

نیوشا ضیغمی:30 میلیون تومان برا بازی در فیلم "به سوی آفتاب"

منبع:هنرمندان

[ شنبه بیست و یکم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

«محمود بنفشه‌خواه» هنرمند عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون ايران بامداد امروز در سن 67 سالگي درگذشت.

«رضا بنفشه‌خواه» برادر اين مرحوم  با تأييد مطلب فوق اظهار داشت: برادرم پس از تحمل يك دوره يك ساله بيماري ساعت 4 صبح امروز بر اثر ايست قلبي در منزل خود درگذشت.
وي افزود: اين مرحوم چند روزي را با توجه وخامت حال عمومي در بيمارستان بستري بود كه 4 روز قبل از بيمارستان به خانه انتقال يافت و سرانجام بامداد امروز در سن 67 سالگي از دنيا رفت.


بنفشه‌خواه: با اشاره به جزئيات مراسم تشييع جنازه مرحوم «محمود بنفشه‌خواه» گفت: مراسم تشييع اين هنرمند ساعت 9:30 صبح روز شنبه 21 فروردين‌ماه از مقابل خانه سينما برگزار مي‌شود اما هنوز در خصوص مراسم ختم و هفتم آن مرحوم تصميم‌گيري نشده است.


مرحوم «محمود بنفشه‌خواه» متولد 1321 تهران است و فعاليت هنري خود را از سال 1352 و با بازي در نمايشنامه «در اعماق» به كارگرداني مهين اسكويي آغاز كرد. وي داراي مدرك تحصيلي فوق ديپلم حسابداري بوده و گذراندن دوره‌ دوسالانه هنركده آناهيتا و فعاليت در تئاتر از ديگر فعاليت‌هاي هنري او بود.

[ جمعه بیستم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
این سریال که قرار است از روز جمعه روی آنتن برود به ماجرای زندگی موهیول(نوه جومونگ) که تولدی شوم دارد و به خواست کائنان باید بدست امپراتور کشته شود، اما امپراتور بدور ازچشمان کائنان فرزند تازه متولد شده خود را با ترغیب فرزند بزرگش به او سپرده تا دور از چشمان مردم به محل مقبره جومونگ برده و به یک زن بسپارد,میپردازد.
درحالیکه پیش ازاین صدا وسیما از عدم تصمیم خود برای پخش ادامه سریال تلویزیونی جومونگ2 ( امپراطور بادها)،جومونگ 3(جامیونگ گو)وجومونگ 4(امپراتور آهن یا آخرین موعود)خبر داده بود از شب گذشته تبلیغ پخش دومین بخش از سریال جومونگ را به نمایش در آورد.
به گزارش البرز این سریال کره ای که قرار است مانند جومونگ 1 روزهای جمعه از شبکه سوم سیما پخش شود ماجرای زندگی فرزند و نوادگان جومونگ در امپراطوری تازه تاسیس گوگوریو است .
سریال مذکور نیز مانند جومونگ 1 زائیده تخیل نویسندگان این سریال از بخش ناچیزی از یک افسانه تاریخی از فرهنگ کره جنوبی میباشد که با ساخته و پرداخته شدن به یک سریال جذاب مبدل شده است .
جومونگ 1بدلیل گرایشاتی همسو با تفکرات صهیونیستها مبنی بر قوم مظلوم و سرزمین موعود تبلیغ ناخواسته ای از این رژیم را در بر داشت که همزمان با پخش آن از سیمای جمهوری اسلامی با واکنشهای مختلفی نیز روبرو شد.
در بخش دوم این سریال تسو جانشین امپراتور بویو شده و دوران پیری خود را درحالی سپری میکند که کینه قدیمی خود را نسبت به جومونگ و نوادگان وی درسینه داشته و تلاشهای زیادی برای بدست آوردن شمشیر افسانه ای او مینماید.
دراین سریال بازیگر نقش جومونگ در بخش اول این سریال به عنوان نوه و جانشین وی با نام موهیول معرفی میشود .
موهیول که تولدی شوم را بهمراه دارد به خواست کائنان باید بدست امپراتور کشته شود تا شومی تولد او از سرزمین گوگوریو پاک شود اما امپراتور بدور ازچشمان کائنان فرزند تازه متولد شده خود را با ترغیب فرزند بزرگش به او سپرده تا دور از چشمان مردم به محل مقبره جومونگ برده و به یک زن بسپارد.
داستان این سریال که از قسمتهای کوتاهتری نسبت به سریال اولیه برخوردار است از پست وبلندی های خاصی برخوردار است که برای تثبیت قدرت گوگوریو و تشکیل امپراتوری یکپارچه توسط موهیول صورت میگیرد .
ماجراهای مختلف در این سریال که با چاشنی عاشقانه پیش پای موهیول جوان باعث جذابیت بخش دوم این سریال است .
این سریال از روز جمعه روی آنتن شبکه سوم سیما خواهد رفت
[ سه شنبه هفدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

[ دوشنبه شانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
انتقاد شدید از شوخی‌های سخیف در سریال های نوروزی

 

 سریال های طنز نوروزی بازتاب گسترده‌ای در میان وبلاگ نویسان کشور داشته است.

سید مصطفی میرمحمدی نویسنده وبلاگ اصولگرای «خاکریزیسم» در این باره نوشته است:

- آقامرتضی که دچار اسهال شدیدی است، نادر را در بیمارستان می‌بیند و فورا با پدر نادر تماس می‌گیرد تا او را در بیمارستان گیر بیاندازد. همسر قلابی نادر متوجه قضیه می‌شود و سر فرصت وقتی آقامرتضی از شدت اسهال وارد توالت می‌شود در آن دستشویی را از بیرون می‌بندد و آقامرتضی از شدت بوی گند درحال خفه شدن است.

- عزیزآقا و ماهی خانم به دنبال بهرام کلاهبردار به توالت پارک می‌رسند. بهرام فورا وارد توالت می‌شود و در تک تک توالت‌ها را می‌زند که صداهای اههههن و اوهههههن از درون توالت‌ها بلند می‌شود. بهرام ناچار می‌شود با چوب وسیله تمیز کردن دستشویی، در ورودی را از پشت ببندد.

- تیمور به دنبال صدای موبایل متوجه می‌شود که عطا درون توالت مشغول صحبت کردن پشت سر تیمور است. فورا در دستشویی را باز می‌کند. عطا که با یک پیژامه روی توالت فرنگی نشسته است هول می‌کند و سریع بلند می شود. تیمور از شدت بوی گند شکایت می‌کند و خطاب به عطا می گوید «مگر اینجا خر، چال کردی؟!»

پاراگراف‌های بالا محتوای سکانس‌هایی است که فقط درطول یک شب (8/1/89) از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد. اولی مربوط به سریال «چاردیواری» که اساس فیلمنامه روی دروغ شکل گرفته است.

دومی مربوط به سریال «زن بابا» است که در کمال تعجب و وقاحت تیتراژ ابتدایی این سریال عبارتست از انیمیشنی از رقص پای یک مرد با شلواری سفید و کفشی مشکی و سومی برمی‌گردد به سریال «دارا و ندار» که شوخی‌های کلامی زشت در آن کم نیست و مقوله «توالت» و «آفتابه» در آن تبدیل به یک جریان شده است!!

البته شوخی‌های مستراحی در این سریال‌ها محدود به این سکانس‌ها نیست و مخصوصا دو سریال «دارا و ندار» و «زن بابا» درطول قسمت‌های قبلی از رانت دستشویی برای خنداندن مردم بهره زیادی برده‌اند. اساسا سیاست‌های رسانه ملی دراین چند ساله به این طرف سوق پیدا کرده که توالت، تبدیل به جزئی از اجزاء لایتجزای طنز تلویزیونی شده است.

حرکات جواد رضویان، مهران مدیری و سیامک انصاری را پشت در دستشویی در سریال «پاورچین» فراموش نمی‌کنیم. فراموش نمی‌کنیم که رضا عطاران در بزنگاه آن قدر با دستشویی شوخی کرد که برخی پیشنهاد کردند اسم این سریال را بگذارید...!

درهمین سریال «بزنگاه» وقاحت به حدی رسید که رضا عطاران در حالیکه در دستشویی قرارداشت خطاب به خانواده اش گفت: «اینجا بوی بابا رو میده!» تیم سیکا که مخفف سیفون و کاسه توالت بود در سریال «مرد دوهزار چهره» یکی دیگر از شیرین کاری‌های رسانه ملی در این رابطه بود.

[ دوشنبه شانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 
نگاهی متفاوت به سریال های صدا و سیما
الله کرم مشتاقی: دو سریال چاردیواری و زن بابا به ترتیب به کارگردانی مقدم و سعید آقاخانی، این روزها از شبکه‌ی اول و سوم سیما پخش می‌شوند از آن لحاظ که باعث پرشدن اوقات فراغت آن دسته از خانواده‌هایی که موفق نمی‌شوند به مسافرت نوروزی بروند بسیار ستودنی است همچنین باید داستان‌پردازی قوی، بازی روانِ بازیگران درون مایه طنز و فرح بخش و حتی موسیقی جالب را نیز به نقاط قوت این دو سریال افزود.
اما یک نکته‌ی منفی در این دو سریال وجود دارد و آن عبارت است از "جریان ثابت دروغ ". گاهی با سریالهای طنزی روبرو می‌شویم که در آن اگر دروغی هم جریان داشته باشد مثل اکثر سریالهای طنزی که مهران مدیری می‌سازد (شبهای برره و مرد هزار و دو هزار چهره و پاورچین و نقطه چین و...) به دلیل آنکه مخاطب با شخصیت‌های آن همزادپنداری نمی‌کند و صرفا جنبه‌ی طنز و خنده و انتقاد دارد.
اما طنزهای مناسبتی که از تلویزیون پخش می‌شوند، مثل همین دو سریال و سریالهای با درون مایه طنز که در ایام ماه مبارک رمضان هر ساله از سیمای جمهوری اسلامی پخش می‌شوند برای مخاطب قابل هضم است زیرا زندگی عادی و روزمره‌ی یک خانواده را به تصویر می‌کشد و به دلیل ماهیت طنز و ساده‌ی آن به راحتی برای مخاطب درونی می‌شود.

55_881121_L600.jpg

دو سریال زن بابا و چاردیواری را ببینید علاوه بر اینکه اساس حوادث داستان بر مبنای دروغ استوار است شاهدیم که در هر سکانس حداقل یک دروغ گفته می‌شود (حداقل). درسراسر این دو سریال هر کس برای نجات خود دروغ می‌گوید و همین دروغ‌ها باعث خنده می‌شوند! و از آنجا که این دروغ‌ها بزرگ نیستند به یک امر عادی مبدل شده‌اند.

در سکانسی از فیلم زن بابا وقتی داماد خانواده (علی صادقی) برای فرار از دست دائی محمود (محمد کاسبی) در دستشویی پنهان می‌شود، هفت دروغ بین اعضاء خانواده رد و بدل می‌شود! لطفآ مرا به مخالفت با طنز و خندیدن متهم نکنید، بحث من این است که سریالهای طنز لازم و بلکه واجب است اما می‌شود خیلی بهتر مردم را خنداند، بله دروغ هم در فیلم گفته بشود، ده تا، بیست‌ تا، پنجاه تا اما نه اینکه سراسر فیلم و عمده‌ی دیالوگها دروغ باشد، آن هم نه از دهان نقش‌های شیاد‌ها و کلاه بردار، بلکه از سوی شخصیت‌های عادی.

339876880718L600.jpg

در سریال چار دیواری وضعیت از این هم بغرنج تر است و هر لحظه باید منتظر یک دروغ بود.
دختر (بهنوش طباطبایی) به پدرش دروغ می‌گوید.
محبت (مهران رجبی) به همکاران و صاحب‌کار و خانواده‌اش دروغ می‌گوید.
پدر نادر (آتیلا پسیانی) به فرزندان و دوستان خود دروغ می‌گوید.
خیری (سعید آقاخانی) به مامور فرودگاه و هر کس دیگر دروغ می‌گوید.
و نادر (امیر جعفری) به همه!
[ دوشنبه شانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

 

رضا كرم‌ رضايي بازيگر تئاتر و سينما در بيمارستان مهر تهران در 73 سالگي درگذشت.  

 

اين بازيگر قديمي صبح امروز پس از هفته‌ها بستري شدن به دليل عفونت ريوي در بيمارستان مهر، در پي ايست قلبي درگذشت.
يکي از پرسنل بيمارستان مهر در پي تماس خبرنگار فارس با اين بيمارستان و با ارائه جزئيات بيشتر در خصوص درگذشت اين هنرمند تئاتر، سينما و تلويزيون گفت: کرم‌رضايي تا ظهر روز گذشته کاملا هوشيار بود اما از ظهر روز جمعه به بعد هوشياري نسبي خودرا از دست داد و به بخش اي‌سي‌يو بيمارستان منتقل شد و سرانجام در ساعت 10 صبح امروز بر اثر ايست کامل قلبي درگذشت.
براساس اين گزارش در حال حاضر خانواده اين مرحوم و جمعي از هنرمندان در بيمارستان مهر به سر مي‌برند.
كرم‌رضايي متولد 1316 سنقرآباد كرمانشاه،‌ بازيگر سينما و تلويزيون و مترجم،بازيگر، كارگردان و مدرس تئاتر بوده است.
او فارغ التحصيل از هنرستان هنرپيشگي؛ 1338، فارغ التحصيل از انستيتو فيلم و تلويزيون و تئاتر دانشگاه مونيخ، 1346اخذ عنوان درجه يك هنري مدرك دكترا، روند تجربي از شوراي ارزشيابي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت علوم؛ 1361 بوده است.
آغاز كار هنري با عضويت در جامعه باربد زير نظر "رفيع حالتي "؛ 1334 بوده و تدريس كارگرداني در آموزشگاه خصوصي‌؛ 1350، تدريس نمايشنامه‌نويسي در دانشگاه تهران؛ 1357 – 1352 و تدريس بازيگري و نمايشنامه‌نويسي در فرهنگسراي نياوران؛ 1374-1367 از فعاليت‌هاي وي است.
از جمله فعاليت‌هاي نمايشي وي در سال‌هاي پس از انقلاب مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:
اجراها: نمايش
نويسنده:
"ننه خضيره " (كارگرداني گروهي)؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلي(چاپ نشده)؛ 1358
"نطفه‌ شوم "(چاپ نشده)؛ 1359
‌‌ "تجاوزگران " به كارگرداني "ايرج راد "، تهران، سالن سنگلج، 1360
"سوگ مضحكه آدم "، انتشارات نمايش، 1377

نويسنده و كارگردان‌:
‌ "توراندخت "؛ تهران، تئاترشهر، تالار اصلي؛ 1367
‌ "يك مضحكه "؛ تهران، تئاترشهر، تالار قشقايي؛ 1379

نويسنده، كارگردان، بازي:
"مضحكه‌ آقابزرگ‌ها "؛ تهران، تالار مولوي، 1380

نويسنده و بازي:
"بازرس مخفي "(خسرو شجاع‌زاده) جبهه‌هاي گيلان غرب و تهران، تالار هنر، 1364

كارگرداني:
‌‌ "مستاجر جديد " (اوژن يونسكو)‌ تهران، تئاترشهر، تالار چهارسو، 1364
‌ "سوگ مضحكه آدم "، تهران، تئاترشهر، تالار اصلي، 1373

كارگرداني و بازي:
"شاه مي‌ميرد "‌ تهران، تئاتر كوچك؛ 1358
‌ "نطفه‌‌ شوم "، تهران، تالار هنر؛ 1360

سريال
بازي:
"دندان طلا " (حسين فردرو)؛‌1370

فيلم سينمايي
بازي:
"اعدامي " (محمدباقر خسروي)؛ 1359
‌ "قرنطينه " (مسعود اسداللهي)؛ 1361
‌ "زخمه " (خسرو ملكان)؛ 1362
‌ "بنفشه زار " (محمدباقر خسروي)؛ 1362
‌ "جنجال بزرگ " (سياوش شاكري)؛ 1363
‌ "طغيان " (جهانگير جهانگيري)؛ 1364
‌ "محكومين " (ناصر محمدي)؛ 1366
‌ "گرفتار " (منصور تهراني)؛ 1366
‌ "شاخه‌هاي بيد " (امرا... احمدجو)؛ 1367
‌ "آخرين لحظه " (فرخ انصاري بصير)؛ 1367
‌ "رانده شده " (جهانگير جهانگيري)؛ 1368
‌ "نرگس " (رخشان بني‌اعتماد)؛ 1370
‌ "دندان طلا " (حسين فردرو)؛ 1370
‌ "ايليا، نقاش جوان " (ابوالحسن داودي)؛ 1370
‌ "آواز تهران " (كامران قدكچيان)؛ 1370
‌ "رابطه پنهاني " (جهانگير جهانگيري)؛ 1371
‌ "از بلور خون " (جمشيد عندليبي)؛ 1371
‌ "سهراب تا سهراب(قطب مخوف) " (عباس شيخ‌بابايي)؛ 1372
‌ "نيش " (همايون اسعديان)؛ 1373
‌ "مي‌خواهم زنده بمانم " (ايرج قادري)؛ 1373
‌ "ديوانه‌وار " (كامران قدكچيان)؛ 1373
‌ "در كمال خونسردي " (سيامك شاكري)؛ 1373
‌ "آقاي شانس " (رحمان رضايي)؛ 1373
"فصل پنجم " (رفيع پيتز)؛ 1375
‌ "مسافر ري " (داود ميرباقري)؛ 1379
‌ "سالاد فصل " (فريدون جيراني)؛ 1383

 

زمان مراسم تشييع، تدفين و ختم «رضا كرم‌رضايي» مشخص شد

 

مراسم تشييع، تدفين و يادبود رضا كرم رضايي هنرمند تئاتر، سينما و تلويزيون كشورمان كه صبح امروز درگذشت، روزهاي سه‌شنبه 17 و پنج‌شنبه 19 فروردين برگزار خواهد شد.

 مراسم تشييع پيكر رضا كرم‌رضايي كه صبح امروز 14 فروردين ماه بر اثر ايست قبلي و پس از يك دوره بيماري درگذشت، ساعت 9:30 صبح روز سه‌شنبه 17 فروردين از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان برگزار خواهد شد.
براساس اين گزارش در مراسم تشييع پيكر كرم رضايي قرار است هنرمندان مختلفي به سخنراني بپردازند و ياد و خاطره اين هنرمند فقيد را گرامي دارند كه تا اين لحظه سخنراني ايرج راد مديرعامل خانه تئاتر قطعي شده است. 
مراسم ختم اين هنرمند فقيد نيز روز پنج‌شنبه 19 فروردين از ساعت 16 در مسجد‌النبي واقع در انتهاي خيابان اميرآباد به همت خانه تئاتر برگزار خواهد شد.

[ یکشنبه پانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 
     

Image
 

سينما روز _ مجموعه تلویزیونی «پرانتز باز» به کارگردانی کیومرث پوراحمد از 20 فروردین‌ روزهای جمعه ساعت 19 از شبکه تهران روی آنتن می‌رود.

 

این مجموعه به تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان در 22 قسمت تهیه شده و داستان مسافرانی است که برای اقامت به هتلی می‌روند که ماجراهای مختلفی برای آنها رخ می‌دهد...

اکبر عبدی، رضا کیانیان، مرضیه برومند، مهرانه مهین ترابی، مجید سعیدی، ابراهیم آبادی، بهرام شاه‌محمدپور، معصومه میرحسینی، طناز طباطبائی، امیررضا وزیری، فرزین محدث، امیر غفارمنش، مهدی احمدی، رزیتا حفیظ، عطیه غبیشاوی، آزاده مهدی‌زاده، محمدرضا ترابی، مالک سراج، رحمان باقریان، حسین عابدینی، محمد علی میاندار، شاهرخ نورمحمدی، احسان فدایی و مهدی باقربیگی در مجموعه «پرانتز باز» بازی کرده‌اند.

 

[ یکشنبه پانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
سه کارگردان مجموعه‌های نوروزی سیروس مقدم، مسعود ده‌نمکی و سعید آقاخانی به نمایندگی از تمامی هنرمندان و دست‌اندرکاران تولید این مجموعه‌ها مورد تقدیر رئیس سازمان صداو سیما قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که مسئولان گروه‌های فیلم و سریال شبکه‌های مربوط نیز حضور داشتند، عزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به تنوع؛ نشاط، مهندسی موفق پیام و ترسیم فضای سنتی و ترویج فرهنگ ساده‌زیستی در کنار طرح متعهدانه آسیب‌های اجتماعی در این سریال‌ها، قصه خوب، پردازش مناسب فیلمنامه،  بهره‌گیری از بازیگران با تجربه در حوزه طنز و برنامه‌ریزی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های مختلف هنری را از جمله عوامل موفقیت این مجموعه‌ها ذکر کرد.

ضرغامی در ادامه گفت: خوشبختانه اعتماد به گروه‌های جدید و ایجاد فرصت‌های مناسب برای بروز خلاقیت‌ها و کشف استعدادهای پنهان در حوزه طنز در نوروز امسال به بار نشست و شاهد یکی از موفق‌ترین دوره‌ها در این عرصه بودیم.

رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به برنامه‌های مختلف مذهبی و معارفی در شبکه‌های مختلف سیما و صدا؛ اطلاع رسانی و برنامه‌سازی‌های مستمر از کاروان راهیان نور و ایجاد فضای معنوی و دینی را از دیگر اقدامات خوب رسانه ملی در ایام نوروز دانست.

وی همچنین برنامه‌های ویژه کودک و نوجوان، پخش مستندات تلویزیونی، پوشش مسابقات مختلف ورزشی بطور زنده و اجرای هماهنگ و متنوع مراسم تحویل سال را از دیگر ویژگی‌های برجسته عملکرد رسانه ملی در آغاز سال 89 ذکر کرد.
[ یکشنبه پانزدهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

امین حیایی در فیلم عام افروز عیوض‌خانی امین حیایی بازیگر جوان سینمای ایران كه به بازی در فیلم‌های عامه‌پسند شهرت دارد، در فیلم جدید خود هم در نقش یك جوان به نام نادر ظاهر شده است. فیلم «سلام بر عشق» ساخته اصغر نعیمی است كه حدود ۷۵ سینما را در تهران و شهرستان‌ها در اختیار دارد و احتمالاً فروش زیادی خواهد داشت. امین حیایی سال ۸۸ در فیلم‌های «بیداری رؤیاها» ساخته محمدعلی باشه آهنگر و سن‌پترزبورگ از بهروز افخمی نیز بازی داشت و همچنین در قسمت پایانی سریال «شمس‌العماره» هم ظاهر شد. وی در همین روزها «اخراجی‌ها۲» را روی پرده داشت.
[ شنبه چهاردهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
فقط دوستان نظریادتون نره

[ شنبه چهاردهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]

 

 

فيلم پوپك و ماش ماشاالله

 

«پوپك و مش ماشاءالله» با فروش 60 ميليوني در 2 روز موفق‌ترين افتتاحيه نوروزي را ثبت كرد.

فيلم سينمايي «پوپك و مش ماشاءالله» به كارگرداني «فرزاد موتمن» كه از روز چهارشنبه 11 فروردين ماه اكران شده است، در طي دو روز توانست بيش از 60 ميليون تومان فروش كند.
براساس اين گزارش، روز گذشته «پوپك و مش ماشاءالله» تنها در سينما آزادي توانست بيش از 5/5 ميليون تومان فروش كند و با توجه به اين كه اين فيلم تنها فيلم كمدي اكران شده در نوروز 89 است پيش بيني مي‌شود تا پايان هفته اول و بازگشت مخاطبان از تعطيلات نوروزي از مرز 200 ميليون تومان گذر كند.
در خلاصه داستان اين فيلم آمده: پوپك برادرزاده احترام خانم از كانادا به ايران مي‌آيد. احترام خانم به علت مشغله زياد سكته مي‌كند و پوپك را به مش ماشاالله مي‌سپرد و ماجراهاي پوپك و مش ماشاالله كه از دو دنياي متفاوت هستند، آغاز مي‌شود...
در «پوپك و مش‌ماشا‌ءالله» كه منيژه حكمت آن را تهيه‌ كرده است، فرهاد آئيش ، امين حيايي ، مهناز افشار، سروش صحت، بهاره رهنما، مريم اميرجلالي، رابعه اسكويي، پروين ميكده، امير جعفري و...
«پوپك و مش ماشاالله»‌ پس از «هفت پرده»، «شب‌هاي روشن»، «باج خور»، «جعبه موسيقي»،‌ «صداها» و «بيداري»،‌ هفتمين فيلم بلند سينمايي «فرزاد مؤتمن» است.

[ شنبه چهاردهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
 

[ شنبه چهاردهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
رضا كرم‌ رضايي بازيگر قديمي سينما و تئاتر ايران صبح امروز ـ 14 فروردين ماه ـ بر اثر ايست قلبي در بيمارستان «مهر» تهران از دنيا رفت. 

اين بازيگر كه از 25 روز پيش به دليل عفونت ريه در بيمارستان بستري شده بود؛ حدود ساعت 10 صبح در سن 73 سالگي درگذشت.

كرم‌رضايي متولد 1316 كرمانشاه بود و فارغ‌التحصيل كالج تئاتر و فيلم در آلمان غربي است.

او در زمينه‌ي تئاتر و ترجمه متون نمايشي فعال بود و در سال 1333 در سينما كارش را آغاز كرد.

از عمده نمايش‌ها و فيلم‌هاي رضا كرم‌رضايي مي‌توان از:«فيزيكدانان»، «كلبه والدين»، «مستأجر جديد»،«مسافر ري»، «فصل پنجم»، «آقاي شانس» ، «ديوانه‌وار»، «در كمال خونسردي»‌، «نيش»،«رابطه پنهان» ، «نرگس» ، «اعدامي»، «در شهر خبري نيست»، «خواستگار» علي حاتمي و... نام برد.
[ شنبه چهاردهم فروردین 1389 ] [ ] [ حامد ]
   ........   مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

حامدم دیگه ....همین
امکانات وب